Amiért a Ferrari szükségét érezte a csapatutasításnak

Már az év első versenyén a csapatutasítás módszeréhez nyúlt a Ferrari, és mindenféle kockázatot nagyon került. Főnökük elmagyarázta, miért.

Legyőzhette volna első ferraris versenyén neves csapattársát Charles Leclerc, ám munkaadója közbeszólt. A monacói eltérő stratégiájának és 12 körrel frissebb gumijának köszönhetően a verseny utolsó harmadában zárkózott föl az abroncsaival akkor már csak szenvedő Sebastian Vettelre. DRS-távolságba került, majd a csapatrádión megkérdezte: „Sebastian mögött kell maradnom? Igen vagy nem?” Csapata igennel felelt, és még arra is kérte, hogy a tempója visszafogásával szakadjon le kicsit a kollégájáról. „Rendben” – kommentált Leclerc, és a leintésig már nem is zavarta Vettel köreit.

A Ferrari már a télen jelezte, hogy a ki-ki helyzetekben világbajnok versenyzőjüket fogja előnyben részesíteni, ám a mostani csapatutasítás után mégis fölvetődött a kérdés, mennyire volt ez kétes helyzet. A futamot követően Mattia Binotto csapatfőnök magyarázta el a helyszínen lévő újságíróknak, hogy miért volt ekkora különbség két versenyzőjük tempója között, és miért érezték szükségét a sorrend megtartásának.

„Amikor Seb kiállt közepes gumiért, nem volt olyan a tapadása, mint vártuk. Aztán Verstappen támadni kezdte, és nem volt abban a helyzetben, hogy tartani tudja a pozícióját. Ezek után úgy döntöttünk, csak egyszerűen célba hozzuk az autónkat. Onnantól csak a gumiját óvta a verseny végéig. Tíz körrel a vége előtt úgy döntöttünk, nincs értelme kockáztatni, ezért tartottuk a pozíciókat, és mindkét autót pontszerző helyen hoztuk be” – magyarázta az év elején kinevezett csapatfőnök.

Külön kihangsúlyozta, hogy nem volt számukra nehéz döntés kiadni a csapatutasítást, és az a versenyzőiknél sem eredményezett rossz szájízt. „Mint mondtam, Sebastian visszafogta a tempóját, mert alig volt tapadása, és csak behozta az autót. Charles második etapja remek volt, tíz körrel a végén viszont ma nem volt értelme kockázatot vállalni. nem az első hely volt a tét.”

A két Ferrari azonban nemcsak a hajrában találkozott, már az első kanyarban is közel kerültek egymáshoz – túl közel. A rajt után Leclerc a külső ívről bújt be Vettel mellé, ám nem maradt helye, ezért le kellett hajtania a fűre. Egy pozíciót vesztett emiatt.

Leclerc nem neheztelt csapattársára. „Beszéltem Sebbel, és egyáltalán nem látott engem. Egyszerűen rossz helyen voltam, a látóterén kívül. És a visszapillantóban amúgy sem látsz sokat. Ő Maxot akarta blokkolni, aki belülről támadott. Én kívül voltam, ahol nem vett észre” – mentette föl a négyszeres bajnokot.

A Ferrari ezt leszámítva nem élt át kockázatos pillanatokat a versenyen, és mint főnökük elmondta, tudatosan kerültek is minden, a pontszerzésükre veszélyt jelentő rizikót. Ennek is köszönhető, hogy a végén nem hívták be friss gumikért Leclerc-t, hogy megpróbálkozzon a leggyorsabb körért járó egy pont megszerzésével. Pedig az előnye meglett volna a 6. helyen közel fél perc hátrányban lévő Kevin Magnussennel szemben. „A verseny azon szakaszán kockázatot jelent egy kerékcsere. Sokkal fontosabb volt számunkra, hogy hazahozzuk a kocsit, és megszerezzük a pontokat. Van, hogy egy versenyen nem vagy csúcsformában, de fontos, hogy ilyenkor is pontokat szerezz. Mi így döntöttünk. Felül fogjuk vizsgálni a versenyünket és a döntésünket, de ez volt az oka.”

Leclerc új gumi nélkül nem látott esélyt Bottas legjobb idejének túlszárnyalására. „Próbálkoztam, de nem voltam elég gyors. Jelentős volt a különbség” – mondta. És ez mindent el is mond a Ferrari ausztráliai versenytempójáról.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Amiért a Ferrari szükségét érezte a csapatutasításnak” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás