A Red Bull vezet az első tesztnap szünetében

Bár sokáig a Renault állt a tabella élén, a barcelonai első tesztnap szünetében a tavalyi legjobb három csapat jegyzi a leggyorsabb köröket. Az élen a Red Bull zárt Daniel Ricciardo hajrában futott körével.

Csípős hidegben, de legalább a hétre jósolt csapadéktól mentesen rajtolt el az F1 téli tesztidénye hétfőn reggel Barcelonában – igaz, 10 perces késéssel az előzetesen tervezett 9 órs rajthoz képest. Ez volt az első alkalom, hogy valamennyi 2018-as autót egyazon pályán láthattuk a korábbi filmes bejáratások után, ráadásul a mezőny kiegészült az új gépével legkésőbb elkészülő Force Indiával is, amely még a rajt előtt kerített sort a VJM11-es bemutatójára.

Az első két órában a Mercedes vetette bele magát a munkába a legnagyobb lendülettel. Valtteri Bottas nemcsak a körök számában, az időket tekintve is mindenki előtt járt ekkor, és elsőként tört be az 1:22-es határ alá is.

Aztán 11 óra után pár perccel érkezett a munkát némi késéssel kezdő, de igen szorgos Nico Hülkenberg, aki fél másodpercet faragva finn kollégája legjobb eredményén, 1:21,236-os kört teljesítve vette át a vezetést.

A nap első mért idejét jegyző Kimi Räikkönen jó ideig a mezőny második felében bujkált a Ferrarival, ám ahogy javultak a körülmények szép csendben kapaszkodott riválisaikra. 11 óra után már csak 0,1 másodperc választotta el az akkor 4. Ricciardótól, aztán valamivel később a mezőnyből harmadikként az 1:22-es határ alá lépett, s felzárkózott Hülkenberg és Bottas mögé. Mindhárman a közepes keverékű Pirellin futották legjobbjukat.

12 óra után Räikkönen aztán jobbnál jobb szektorokkal irányította magára a figyelmet, és elsőként futott 1:21-en belül. 1:20,970 másodperces köre így is csak 8 percig volt a legjobb, ekkor ugyanis visszatért Hülkenberg, és 1:20,547 másodpercre javított – még mindig a közepes gumin. A német ekkortájt már a körök számában is megelőzte a Mercedest és a Ferrarit, s a Honda-motorral futó Toro Rossóval együtt elsőként lépték át az 50 kört.

Az első négy óra hajrájában egyre több autón tűntek fel a közepesnél puhább keverékű Pirelli-abroncsok, ám az eddigi legjobb idők mégsem ezeken születtek. A puhábbra váltók közt volt Räikkönen is, aki a lágy típuson 1:20,506-tal újra megkaparintotta az első helyet. Hülkenberg Renault-jára aztán szintén ez a keverék került, ám a német 0,041 másodperces hátrányát nem tudta eltüntetni, így megrekedt a 2. helyen.

Mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott föl, aki sokáig a top 3-on kívül tanyázott régi festést kapó Red Bulljával. Az ausztrál az utolsó félórában hozta fel magát az eredményjelző 3. helyére, s tört be harmadikként 1:21 alá. Räikkönennel szembeni 0,162 másodperces lemaradása annak tükrében nem  tűnt rossznak, hogy eggyel keményebb gumival érte el azt. És ahogy kiderült, még több is volt az RB13-asban.

Az utolsó tíz percbe lépve Bottas szintén közepes gumit használt, amikor újra visszavette a vezetést. 1:20,349 másodperces ideje másfél tizeddel volt jobb honfitársáénál. Aztán az Ricciardo szintén közepes Pirellin volt még nála is jobb: 1:20,179 másodperces kört futott, amivel a nap során először az élre kormányozta Red Bullját.

Ez az eredmény már 1,6 másodperccel jobb a tavalyi első tesztnap csúcsidejénél, ám még 1 másodperccel elmaradt a 2017-es, 1:19,149 másodperces pole-körtől.

Alonso 3 órát veszített a kerékanya miatt

A délelőtt nem telhetett el baleset nélkül. Az első piros zászlós megszakítást Fernando Alonso idézte elő, aki az utolsó kanyarban a jobb hátsó kerekének leválása miatt megpördült, s a kavicságyban kötött ki. Kiderült, az elszabadult kerékanya okozta a bajt, amit Zak Brown, a csapat ügyvezető igazgatója nem nevezett komoly problémának.

„Csak kevés időt veszítünk emiatt, nem nagy ügy. Nincs semmilyen dráma a garázsban, mindenki teljesen nyugodt. Elég könnyű megoldani a problémát, és vissza fogunk térni a pályára. Ez a csapat megszokta már, hogy nagy nyomás nehezedik rá a nyilvánosság részéről, mindenki minket figyel. Élvezzük ezt, lehetőségként fogjuk fel.  Nem érezzük úgy, hogy emiatt plusz teher lenne rajtunk” – fogalmazott az amerikai a nem sokkal ebédidő előtt tartott sajtótájékoztatóján.

Más kérdés, hogy Alonso nem is olyan kevés időt veszített el a történtek miatt. Mivel autója megsérült pár helyen, a szerelési munkálatok és az okfeltárás miatt 3 órára elnyelte a garázs a narancssárga autót, mely csak negyed órával a leintés előtt tért vissza a pályára… Összesen 10 kör áll a neve mellett, azaz mindenkiénél kevesebb.

A délelőtt másik piros zászlóját egy orosz újonc, Nyikita Mazepin csalogatta elő. A Force India rá bízta frissen leleplezett autója bejáratását, és a teszt előtt külön figyelmeztette őt, kerülje a hibákat, mert híján vannak a tartalék elemeknek. A versenyző a 4-es kanyarnál pördült meg, nem tisztázott, pontosan miért, ám autóját végül sikerült visszaszállítani a kavicságyból a garázsba, és nem sokkal a félidő előtt már újra a pályára is küldték.

Ütős kezdés a Toro Rosso-Hondától

A középmezőnyben reggel a legtovább a Williams és a Haas első köreire kellett várni, akik csak 11 óra előtt hajtottak először pályára. Előbbi csapatnál Lance Stroll aztán szorgosan gyűjtötte a kilométereket, és bár a legjobbaktól elmaradt, 46 körével és 6. pozíciójával nem lehet elégedetlen.

Őt Brendon Hartley kevesebb mint 0,1-del előzte meg az 5. helyen. A Renault mellett a nap eddigi másik pozitív meglepetését a Toro Rosso jelenti. A kékek a télen váltottak át a Honda erőforrására, és egyelőre nagyon elégedettek lehetnek a V6-ossal. A japánok 2015-ös F1-es visszatérésük óta még sosem kezdtek ennyire jól egy téli tesztet, mint most: az új-zélandi eddig fennakadások nélkül rótta a köröket, melyekből összesen 72-nél tart már! Ez több egy barcelonai versenytávnál, és  mindössze 1 fordulóval marad el a legmesszebb jutó Nico Hülkenberg délelőtti adagjától.

Csak emlékeztetőül: Fernando Alonsóék a múlt év első tesztnapján mindössze 29 körig jutottak a problémás Honda-erőforrással…

Ami a tabella végét illeti, Alonso szünete miatt a 8. helyre esett vissza korai szuperlágyas körével. Őt Marcus Ericsson követi a Sauberrel. A svájciak első mért idejére kellett ma a legtovább várni. A svéd a nap elején több installációs kört is teljesített, autóján a foszforeszkáló áramlásjelző festékkel, ám először csak nem sokkal 12 óra előtt állította meg a stoppert a célvonalon.

A sort Mazepin zárta a Force Indiával, amelybe eddig 22 kör került. Az autóját a teljes mezőnyt tekintve a legkésőbb bemutató rózsaszín csapat egyedüliként nem teljesített filmes napos bejáratást a VJM11-gyel a teszt kezdete előtt, így nekik még bizonyos gyermekbetegségekkel is meg kell küzdeniük.

A tesztnap magyar idő szerint 14 órakor folytatódik, este 18 óráig tart. A délután folyamán több csapat is másik versenyzőjét ülteti autójába, így például Valtteri Bottas, Lance Stroll és Nico Hülkenberg számára is véget ért az első munkanap Barcelonában.

A barcelonai első tesztnap állása ebédszünetben:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:20,179   60 közepes
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:20,349 +0,170 57 közepes
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,506 +0,327 57 lágy
4. Nico Hülkenberg Renault 1:20,547 +0,368 71 lágy
5. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:22,371 +2,192 70 lágy
6. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:22,452 +2,273 46 közepes
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:23,092 +2,913 32 közepes
8. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:24,202 +4,023 10 szuperlágy
9. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:25,417 +5,238 39 lágy
10. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 +5,449 22 közepes

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás