A Red Bull kimutatta a foga fehérjét

Barcelonában ma nagyjából ugyanúgy kezdődött az utolsó teszt, ahogy a második végződött múlt pénteken: eső és hideg idő fogadta a Forma-1-eseket.

 

Az újabb és újabb záporok miatt a pálya nagyon sokáig nem tudott felszáradni, délelőtt és a délután első felében az autókra az átmeneti és a teljes esőgumikat lehetett csak felrakni, de a vizes aszfalt még így is sok pilótán kifogott.

A lotusos Romain Grosjean volt az első, aki kipördült, később Esteban Gutierrez küldte a gumifalnak a Saubert, de Felipe Massa is megjárta a sóderágyat a Ferrarival – szinte nem is volt olyan, akinél ne fordult volna elő kisebb-nagyobb megcsúszás, pördülés. Grosjeannál és Massánál amúgy műszaki hiba is akadt, a francia sebességváltó-hiba miatt időzött sokat a garázsban, míg a ferraris brazil nem sokkal a leintés előtt állt le a pályán.

A körülmények az utolsó két órában kezdtek javulni, és bár a meteorológusok újabb záport jósoltak, a napsütés megmaradt a leintésig, a végére már tulajdonképpen teljesen száraz volt az aszfalt.

A javuló körülmények között a mercedeses Lewis Hamilton és a Red Bull-os Mark Webber “csatázott” az élen, de az ausztrál veterán végül mindenkinek csúnyán odavert: 1:22,693-as köre már Hamiltonénál is 1,6 másodperccel volt jobb, hogy a többiekről ne is beszéljünk…

Webber az ütős idő ellenére nagyon is óvatosan beszélt, és arra is utalt, hogy kevés üzemanyaggal ment.

“Más autóktól is láttunk nagyon gyors köröket, bőven van még munkánk. Nagyon keményen dolgozunk, mert igazán erős ellenfeleink vannak. Nem vagyunk egyedül az élen, ez biztos. Nem fogunk elhúzni az első futamon, rég is történt már ilyesmi.”

“A taknyos idő miatt amúgy is nehéz volt a nap, a végén egy jó óránk volt normálisabb körülmények között. Ilyenkor vagy nekifutunk pár hosszabb etapnak, vagy a tempóra koncentrálunk. Az utóbbit választottuk, feldobtunk pár szett gumit, hogy lássuk, hogy megy az autó. Végül nem volt rossz, de még meglátjuk, hogy mit is jelent ez rendes száraz körülmények között. Még lesz vele dogunk.”

A címvédő csapat egyébként most először zárt az élen a téli tesztek során – kilenc nap kellett hozzá. Hamilton vigaszt meríthet abból, hogy az ezüst nyíl megint megbízhatóan működött, 113 körével ő teljesítette a legnagyobb távot csütörtökön. A képzeletbeli dobogóra még a teljes versenyszimulációt végigcsináló Massa (112 kör) és a mclarenes Sergio Perez (100) fért fel.

Bár az utolsó helyen Grosjean zárt, a mezőny valódi végén zajló csatában újra a Marussia kerekedett felül, immár sokadszorra verték meg a Caterhamet, Max Chilton fél másodpercet adott Charles Picnek.

Az előrejelzések szerint pénteken megint esni fog, azonban a hétvégére már száraz idő várható.

Teszt, Barcelona, 2013.02.28. 

 

 Pilóta   Csapat (autó)  Legjobb idő  Kör
 1.  Mark Webber  Red Bull (RB9)  1:22,693  90
 2.  Lewis Hamilton  Mercedes AMG (W04)  1:24,348  113
 3.  Jean-Eric Vergne  Toro Rosso (STR8)  1:25,017  59
 4.  Valtteri Bottas  Williams (FW35)  1:26,458  85
 5.  Sergio Perez  McLaren (MP4-28)  1:26,538  100
 6.  Esteban Gutierrez  Sauber (C32)  1:26,574  92
 7.  Paul di Resta  Force India (VJM06)  1:27,107  57
 8.  Felipe Massa  Ferrari (F138)  1:27,541  112
 9.  Max Chilton  Marussia F1 (MR02)  1:28,166  78
 10.  Charles Pic  Caterham F1 (CT03)  1:28,644  83
 11.  Romain Grosjean  Lotus F1 (E21)  1:34,928  52

 

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás