A Mercedes szabályszegéssel vádolta a Ferrarit

ferrarilepelMáris kijátsza a szélcsatorna használatát korlátozó szabályokat a Ferrari és a Haas? A Mercedes vádjai után az FIA is körülnézett Maranellóban.

 

Megkezdte a szélcsatornás teszteket a Forma–1-es mezőnyben 2016-ban bemutatkozó Haas-istálló. Az amerikaiak a Ferrari partnereként, a tervek szerint a Dallara által gyártott karosszériával állnak majd fel a jövő évi idénynyitó rajtrácsára. Első 60%-os karosszériamodelljüket pedig a közelmúltban már ki is próbálták a Ferrari maranellói szélcsatornájában.

Egyes riválisok emiatt máris rossz szemmel néznek a két alakulatra. Az Omnicorse szerint a Stratégiai Csoport spanyolországi versenyt követő angliai ülésén a Mercedes föl is vetette, a Ferrari talán megszegte a szélcsatorna-használatra vonatkozó korlátozásokat, s jogtalan előnyre tett szert idei autója fejlesztése terén. Ezen vád persze nem új keletű, a paddockban már jó ideje suttogják, hogy a Ferrari számára elsősorban amiatt annyira fontos a Haasszal való együttműködés, hogy ily módon játszhassák ki a szabályokat, s kétszerezzék meg szélcsatorna-idejüket. Pontosabban 2015-ben még ennél is többet nyerhetnek velük: miután a Haas hivatalosan még nem a bajnokság résztvevője, gyakorlatilag korlátlan mennyiségű időt tölthet a szélcsatornában…

Az említett olasz lap szerint a Mercedes gyanakvásának most következményei is lettek: az FIA megfigyelőket küldött a Ferrari maranellói gyárába, hogy ellenőrizze, van-e bármiféle bizonyíték a Ferrari és a Haas ilyen jellegű összejátszására. Az Omnicorse úgy tudja, a szövetség a lengyel aerodinamikai szakembert, Marcin Budkowskit küldte Olaszországba, aki korábban a Ferrarinál és a McLarennél is dolgozott. A szakértő viszont semmi rendkívülit nem tapasztalt az adatok átvizsgálása során.

„Különleges együttműködés van a Ferrari és a Haas között, és úgy éreztük, szükséges ellenőriznünk pár dolgot, hogy úgy működik-e minden, ahogy megállapodtunk. Részletesen meg is vizsgáltuk a Spanyol Nagydíj utáni héten, és mindent kielégítőnek találtunk” – idézte az FIA szakemberét a Motorsport.com.

A Ferrari határozottan cáfolta, hogy összejátszanának a Haasszal. „A Ferrari motorpartneri és technológiai együttműködést kötött a Haasszal. A jelenlegi szabályok szerint használhatják a maranellói szélcsatornánkat, de nem osztozunk a szélcsatorna-programunkon. Az aerodinamika terén két külön utat járunk, mások a modellek, mások az elemek. A személyzet is más, nem adtunk kölcsön szakembereket. Budkowski úr valóban meglátogatott minket az FIA képviseletében. És megerősítették, hogy minden szabályszerűen történt” – fogalmazott a Scuderia szóvivője.

Kik lehetnek a Haas versenyzői?

A Haas mindeközben nem csupán Olaszországban, de Nagy-Britanniában is megkezdte a berendezkedést: a csapat európai székhelyéül a Marussia korábbi banbury-i gyárát választotta – innen fogják utaztatni felszerelésüket az egyes futamok helyszínére. Elmondásuk szerint autóikat azonban nem itt, hanem a tengerentúlon, a kannapolisi bázisukon gyártják majd.

Arról is folyik már a találgatás, vajon kik lesznek az új csapat versenyzői. A hírek szerint a Ferrari tesztversenyzője, Esteban Gutiérrez az egyik legnagyobb esélyes az egyik ülésükre, ám a ferraris kapcsolat rajta kívül Jean-Éric Vergne-t is helyzetbe hozhatja. Günther Steiner, a csapat leendő főnöke ugyanakkor nemrég elárulta, jelenleg is aktív versenyzők is esélyesek lehetnek.

„Talán olyan versenyzőt választunk, aki egy másik csapathoz szerződött, de nem elégedett az istálló fejlődésével. Ez igazi sakkjátszma – mi egy alternatívát jelenthetünk. Az érdeklődés komolysága kicsit emel a téten. Jelenleg elég sok a morgolódás a garázsokban. Egyeseknek igazán jól megy, másoknak elég rosszul. (nevet) Egyes csapatokról azt hihetted, jók lesznek, de valójában nem azok. A versenyzők jól tudják, ha rossz utat választanak, az egész karrierjük rá mehet. Mivel vannak bizonyos technikai problémák, melyeken nehéz túllépni egy év alatt is” – magyarázta a szakember.

Hogy csak általánosságokban beszélt, netán konkrét nevekre is célzott, nem árulta el. A jelenlegi mezőnyben ugyanakkor több „csalódott” versenyzőt is találhatunk. Nico Hülkenberg és Sergio Pérez aligha várt ennyire gyenge idénykezdést a Force Indiától, de egyelőre Romain Grosjean és Pastor Maldonado sem azt kapja a Lotustól, amit 2013 végén várt.

Forrás: motorsportal.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás