A Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton gyözött

Mintha visszafordították volna az idõ kerekén a Hungaroringen: a Magyar Nagydíjon a mclarenes Lewis Hamilton gyõzött, Kimi Räikkönen pedig második lett a Ferrarival. Az idei élcsapatokat csak Mark Webber képviselte a harmadik helyen. óriási sikert könyvelhet el a McLaren a Hungaroringen: az év eleje óta vergõdõ alakulat Lewis Hamiltonnak köszönhetõen ugyanis megnyerte a Magyar Nagydíjat. Az angol a tavalyi Brazil Nagydíj óta elõször nyert, a magyar pályán pedig 2007 után második alkalommal gyõzhetett. Hamilton mai diadala egyben az elsõ alkalom, hogy egy KERS-szel felszerelt autó futamot nyert. A Ferrarinál szintén örûlhetnek, ugyanis a második helyen Kimi Räikkönen ért célba. A harmadik Mark Webber lett a Red Bull-lal.

A futam izgalmasan kezdõdött, a rajtnál hatalmas helyezkedés folyt. Alonso simán elment, de KERS-szel felszerelt Hamilton és Räikkönen a két Red Bull közé ugrott, az elsõ kanyarban a  mclarenes még Webberrel is kûzdött a második helyért, de akkor még megvédte az ausztrál a pozícióját, csapattársa viszont rosszul járt: Räikkönen Ferrarija megûtötte a bal elsõ kerekét, így a finn mellett Rosberg és Kovalainen is elment mellette.

Hamilton a 3. kör kezdetén elment Webber mellett is, és a gumikopás miatt egyre inkább kûszködõ Alonso ûldözésébe kezdett. A spanyol végûl a tervezettnél is korábban, a 11. körben állt ki az elsõ kerékcserére, de a történelem ebben az esetben is ismételte önmagát: a Renault-nál ugyanis nem végeztek tökéletes munkát, a jobb elsõ kereket nem rögzítették megfelelõen a kiengedés elõtt, ugyanûgy, mint 2006-ban. A kétszeres bajnok néhány kanyar után elõbb a kerékborító tárcsát hagyta el, majd magát a kereket is. Három keréken még visszatért a bokszba, de néhány kör után végleg kiállni kényszerûlt.

A 20. körben Räikkönen és Webber egyszerre állt ki, de a Red Bullnál nem ment tökéletesen a bokszutcai munka, így a ferraris egy pillanatnyi kakaskodás után végûl az ausztrált megelõzve tért vissza a pályára.

A kiállás után a pályán még a toyotás Timo Glock – és egy kanyar erejéig Nico Rosberg –  is megelõzte Webbert. A Red Bull kínjait tovább növelte, hogy négy körrel késõbb Vettel autója elkezdte megadni magát, majd a 30.körben végleg fel kellett adnia a versenyt a rajtnál történt lökdösõdésben megsérûlt felfûggesztés miatt.

Ezután a futam már viszonylag eseménytelenûl telt, mindössze a köridõkrõl és a bokszkiállásokról lehetett spekulálni, de meglepetések nem igen történtek.

Button végig szenvedett, a bajnoki éllovas a futam közben már a csapatrádión kérdezgette hitetlenkedve, hogy is lehetnek ilyen rosszak. Ezzel egyûtt végûl a hetedik helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy az elõle kiesõ Alonso és Vettel jelentette elõnyt sem tudta kihasználni, ezt számításba véve egy helyet még rontott is a rajtpozíciójához képest.

Az utolsó kiállások után ki is alakult a végsõ sorrend: Hamilton és Räikkönen pozíciója biztos volt, és Webber is visszakerûlt mögéjûk. A williamses Nico Rosberg magabiztos vezetéssel lett megint negyedik, mögötte pedig Kovalainen váltotta pontra a McLaren jó formáját. Buttont a két Toyota fogta közre: Glock a hatodik lett, míg az utolsó pontszerzõ helyen Jarno Trulli ért célba.

A "hajrá" izgalmait elég jól jellemezte, hogy a Renault csapatfõnöke, Flavio Briatore már hat körrel a leintés elõtt elhagyta a bokszutcát, a 12. helyen autózó Piquet sorsa már nem nagyon érdekelte az olaszt.

A minden idõk legfiatalabb F1-eseként bemutatkozó Toro Rosso-pilóta, Jaime Alguersuari jól teljesített, végigment a kimondottan megterhelõ futamon, és nem is utolsóként ért célba, ugyanis csapattársa, Sebastien Buemi egyszer elhagyta a pályát, így õt megelõzte.

A bajnoki kûzdelemben egyedûl Webber könyvelhetett el pozitív fejleményt: az ausztrál négy pontot faragott a hátrányából Buttonhoz képest, így jelenleg 18,5 pontos hátránnyal a második. Vettel nullázott, így az angol hozzá képest 2 egységgel, 23 pontra növelte az elõnyét.

A Forma-1-es kûzdelem négy hét mûlva Spanyolországban, a valenciai utcai pályán folytatódik majd.

Magyar Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h38:23.876
2. Raikkonen Ferrari (B) + 11.529
3. Webber Red Bull-Renault (B) + 16.886
4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 26.967
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 34.392
6. Glock Toyota (B) + 35.237
7. Button Brawn-Mercedes (B) + 55.088
8. Trulli Toyota (B) + 1:08.172
9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:08.774
10. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 1:09.256
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:10.612
12. Piquet Renault (B) + 1:11.512
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:14.046
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör

Leggyorsabb kör: Webber, 1:21.931

Kiesõk:

Vettel Red Bull-Renault (B) 30
Alonso Renault (B) 16
Sutil Force India-Mercedes (B) 2
Massa Ferrari (B) 1

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás