A gumikon ment el a Ferrari újabb hétvégéje

Nem az autójának tempójával van problémája a Ferrarinak Sebastian Vettel szerint, hanem a gumikkal. A bakui versenyt is miattuk veszítették el.

A Ferrari vasárnapi versenye olyan furcsa volt, amilyen az eddigi egész szezonja. Voltak ígéretes pillanatok, amikor úgy tűnt, talán belelendülnek és veszélyt jelentenek a Mercedesre, de összességében ezek csak felvillanások voltak egy újabb vereséget hozó megméretésen. Sebastian Vettel a harmadik helyről rajtolt, a harmadik helyen ért célba, az első etapban a lágy gumin képtelen volt lépés tartani a csillagosok két autójával, a másodikban pedig nem tudott annyira gyors lenni, hogy támadást indítson ellenük.

„Sok munka vár ránk, nem állunk úgy, mint szeretnénk, de ilyenkor is ki kell hoznunk a maximumot a versenyekből” – foglalta össze Vettel a történteket. „Az első etap nagyon gyenge volt. Nehezemre esett működésre bírni a gumikat. Túl hidegek voltak, tönkretettem őket, és mire fölmelegedtek, már rossz állapotban voltak, szóval sosem működtek. Nagyon kellemetlen volt, hullámzó, nem tudtam bízni az autóban, és az itt sosem segít.”

„Később meglepődtem. Nehéz második etapra számítottam a közepes gumin, de nem volt problémám, működésre bírtam őket, és gond nélkül bírták a végéig. Sokkal elégedettebb voltam velük, sokkal magabiztosabb voltam, és legalább ahhoz elég volt a tempóm, hogy lépést tartsak a Mercedesszel, néha még nyomást is tudtam gyakorolni rájuk. Maxra (Verstappen) is figyelni kellett mögöttem, a lekörözötteket is meg kellett előzni, és akkor közelebb került, de a végén volt még elég tartalék a gumimban ahhoz, hogy tudjak reagálni. Ez meghatározó volt a harmadik hely megvédéséhez.”

Vettel szavai hűen tükrözik a Ferrari idei bizonytalanságát. Arra készült, hogy jó lesz a versenytempójuk, hogy az időmérős vereség ellenére le fogják tudni győzni a Mercedest, de a lágy keveréket képtelen volt működésre bírni. Aztán átváltott a közepesre, amitől további szenvedést várt, de hirtelen lendületbe jött. És csapattársánál, Charles Leclerc-nél is hasonló volt a kép, hiszen ő is a közepes gumin volt versenyképesebb. De említhetnénk a szombati időmérő edzést is, ahol a drasztikusan lehűlt aszfalton hirtelen eltűnt a vörös autó versenyképessége – ugyancsak a gumik miatt.

A Ferrari – sok riválisához hasonlóan – egyáltalán nem érti a Pirelli idei kiszámíthatatlan és rejtélyes abroncsait, és nem is képes olyan jól kezelni a helyzetet, mint a Mercedes. Autójuk csak rendkívül szűk tartományban tudja működtetni őket, és egyre inkább úgy fest, hogy ezt  tartományt csak akkor találják el, ha szerencséjük van a vaktában lövöldözés közepette… „Megvan a fegyvertárunk, de nem állt össze a csomag. Szenvedünk vele. Szenvedünk a gumikkal, jobban, mint az előző években. A titkot eddig a gumik jelentették idén, és nálunk vannak hiányosságok” – vonta le a következtetést Vettel. „Magunkra kell találnunk. Az első etapon nehezemre esett követni őket, nem találtam a ritmust, nem volt tapadása a gumiknak. A verseny elején ment el az esélyünk arra, hogy nyomást gyakoroljunk rájuk.”

Vettelék pénteken még ígéretesnek nevezték a Bakuban bevetett fejlesztéseket, melyek autójuk eddigi problémáit voltak hivatottak megoldani. Úgy véli, a fejlesztésekkel valóban jó irányt vettek, ám hatásukat a gumiproblémájuk teljesen elfedi. „Úgy hiszem, előrelépést tettünk az autóval, de dominánsabb faktort jelentettek a gumik. Van potenciál a fejlesztésekben, a lassú kanyarokban nem aerodinamikai problémánk volt, hanem a mechanikai tapadással kapcsolatos. Lesz munkánk, de biztosra veszem, hogy ha sikerül mindent összeraknunk, az autónk jó lesz, és onnantól komolyabb csatát vívhatunk. Az eddigi négy futamon átlagban nem voltunk elég gyorsak.”

„Gyorsabbnak kell lennünk, ennyi az egész. A hétvégén volt, hogy nagyon jónak tűntünk, de összességében nem voltunk elég jók. Nálunk nagy erőfeszítést igényel, hogy eltaláljuk a működési tartományt, a Mercedesnél ez könnyebben jön.”

Vettel úgy véli, a szerencsefaktor is befolyásolja, mely csapat mennyire boldogul ezekkel a gumikkal. „Nem vagyok biztos benne, hogy ők jobban értik, miért vannak a tartományban, mint mi azt, miért nem vagyunk benne. Ezen mindenképpen dolgoznunk kell.”

Hogy mennyire a sötétben tapogatóznak, az a verseny hajrájának egy jelenete is megmutatta. Max Verstappen a második etapon már éppen kezdett fölzárkózni Vettelre, amikor Pierre Gasly leállása miatt érvénybe léptették a virtuális biztonsági autós fázist. Azt gondolhattuk volna, hogy a gumikkal bajlódó Ferrari ezzel támadhatóvá válik, lehűlnek az abroncsai, és az első etaphoz hasonlóan tönkremennek, mire újra működésre bírja őket Vettel. Aztán jött az újraindítás, és a négyszeres bajnok hirtelen lila szektoridőket autózott… „Azt gondoltam, nehéz lesz, főleg Maxszal a sarkamban, aki közelített rám, mert talán kicsit szerencsés volt a kék zászlókkal is. De az újraindítás után hatalmas volt! Egyáltalán nem volt gondom, a tapadás jó volt, és mindjárt utána én voltam az egyik leggyorsabb” – mesélte még mindig csodálkozva.

Rossz előjel ez az előző években sokszor éppen a gumikezeléssel a Mercedes fölé kerekedő Ferrari számára. Elvesztették egy régi fegyverüket, ők maguk is elveszettnek tűnnek, és ha nem találnak gyors válaszokat, a bajnokságuk is elveszhet…

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás