A Ferrarinak aerodinamikai téren van szüksége a fejlõd

A Scuderia Ferrari csapatfõnöke, Stefano Domenicali még Spanyolországban, egy interjú keretein belül elmondta, nagyon keményen kell dolgozniuk annak érdekében, hogy ledolgozzák hátrányukat az eddig parádés tempót diktált Red Bull Racing alakulatával szemben, s fõként az F10-es konstrukció aerodinamikai hatékonyságára kell nagy hangsúlyt fektetni. A Scuderia Ferrari csapatfõnöke, Stefano Domenicali még Spanyolországban, egy interjú keretein belül elmondta, nagyon keményen kell dolgozniuk annak érdekében, hogy ledolgozzák hátrányukat az eddig parádés tempót diktált Red Bull Racing alakulatával szemben, s fõként az F10-es konstrukció aerodinamikai hatékonyságára kell nagy hangsúlyt fektetni.


Klikk nagyitásért

Mint ismert, a Red Bull mindkét versenyzõje dobogóra állhatott a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, s noha kettejük közé Fernando Alonso személyében egy ferraris versenyzõ befurakodott, Domenicali szerint az energiaital-gyárosok nyers tempója egy jelzés számukra, hogy minél elõbb elõrelépéseket kell tenniük az aerodinamika terén.

„Saját teljesítményüket tekintve a Red Bull elõrelépéseket tett. Ezt láthattuk szombaton, de pénteken is, viszont fõként Mark Webber versenyen mutatott tempójában mutatkozott meg. Ez egy jelzés számunkra” – mondta a szakember.

„Nem kell túlzottan reagálnunk erre, de ez olyasvalami, amit alaposan meg kell nézni. Javítottak autójuk hatékonyságán, szóval nagyon jó munkát végeznek. Ha megnézzük a bajnokságot, akkor tényleg õk a leggyorsabbak, mert ha visszaemlékszünk, a szezon elejétõl kezdve mindig pole pozícióban voltak, viszont a bajnokságban csak harmadikak. Ez nagyon fontos – és ne felejtsük el, a megbízhatóság, és még számos dolog nagyon fontos egy csomagban.”

„Ez a helyzet nagy lökést ad számunkra, hogy keményen dolgozzunk otthon, fõként, hogy aerodinamikai oldalról még több leszorítóerõt találjunk az autónak. Ez egy olyan terület, ahol fejlõdnünk kell, hiszen van még néhány olyan pálya, ahol ez alapvetõ fontosságú és nem vállalhatjuk a kockázatot azzal, hogy nincs elég hatékony autónk.”

Domenicali hozzátette, emellett azt is felül kell vizsgálniuk, hogy a Red Bull RB6-os versenygépei miért bánnak rendkívül jól a lágyabb keverékû abroncsokkal, miközben legfõbb riválisaik – így a Ferrari is – küszködik azokkal.

„Hogy miért, az nem világos egyelõre. Ez olyasvalami, amit a mérnökeinknek ki kell elemezniük” – nyilatkozta a csapatfõnök ennek kapcsán.

„Másfelõl viszont azt is meg kell értenünk, hogy versenyzõink viselkedése is eltérõ, függõen attól, hogy milyen abroncsokat használnak. Szóval ez olyasvalami, amit alaposan át kell tekintenünk.”

 

Forrás:F1Center

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás