A Ferrari lehetett az egyik gáncsoskodó csapat

Kiderült, mely két istálló fúrhatta meg a szerdai havas tesztnap áthelyezésének tervét. A résztvevők szerint képtelenség egyezségre jutni, többen máris Bahreinbe vinnék az előszezont 2019-ben.

Fernando Alonsót leszámítva senki sem teljesített mért kört szerdán az F1 kollektív tesztjén, mivel a délelőtti havazás után túl hideg és túl vizes volt a pálya az érdemi munkához. A McLaren már kedden körbeküldött egy e-mailt, melyben arra kérte ellenfeleit, mondjanak igent a szerdai tesztnap péntekre helyezésére, ám erre végül többek ellenállása miatt nem került sor.

Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója megerősítette, két vétózó volt. Mivel péntekre a Williams bérelte ki a pályát egy filmes napra, kézenfekvőnek tűnt, hogy ők nemmel szavaztak, ám Claire Williams előzetesen azt nyilatkozta, bár fontos nekik a filmezés, nyitottak a párbeszédre.

A német Auto Motor und Sport eközben úgy tudja, valójában két gyári csapat fúrta meg a program módosítását: a Ferrari és a Renault. Mindketten sok kört teljesítettek az első két napon, így nincs kizárva, hogy ezen előnyük miatt a változtatás ellen voltak, ezt ugyanakkor más forrás még nem erősítette meg.

A Haas csapatfőnökét, Günther Steinert mindenesetre nem lepte meg, hogy voltak akadékoskodók. „Ha pár ember tenni akar valamit, mindig van, aki nemet mond. El tudják képzelni, hogy közülünk akár csak ketten is megállapodjanak valamiről? És akkor még nem is tízet mondtam. Az FIA talán léphetne, de a beleegyezésünkre van szüksége, és amíg nem jutunk egyezségre, nincs is értelme bevonni az FIA-t.”

A patthelyzet eredményeként a mezőnynek most 7 napba kell belesűrítenie a téli munkát, ám a rossz idő miatt a valóságban ennél is jobban leszűkült a pályán töltött idejük.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már csak emiatt is úgy érzi, hogy 2019-ben sort kellene keríteni a kisebb csapatok által ellenzett, de már a McLaren által is támogatott bahreini tesztelésre. „Itt ülünk a hóban – ennél bárhol jobb lenne! Anyagi okok miatt jöttünk ide, mert ez olcsóbb, mint Bahreinbe szállítani a felszerelésünket. Valójában viszont most arra költjük a pénzünket, hogy nem is vagyunk a pályán, nem fejlesztünk, nem tudjuk megoldani a problémáinkat. Ha van lehetőség melegebb éghajlatra menni jövőre, élnünk kell vele. Annak, hogy most itt nem tudunk dolgozni, talán az első három versenyen isszuk meg a levét. Csak nyolc napunk van, négy nap versenyzőnként – nincs még egy sportág, ahol ilyen kevés idő van felkészülni egy nagy tornára” – panaszkodott a brit.

Hasonlóan érvelt Boullier is, aki szintén a Közel-keletre vinné a teszteket. Érdekesség, két éve még e két istálló is a barcelonai teszt mellett érvelt a bahreinivel szemben, mivel utóbbit leginkább a Mercedes szorgalmazta. Akkor azt mondták, az ezüstösök csak előnyt akarnak kovácsolni az utazásból, ők viszont autójuk fejlesztéséhez alkalmasabbnak látják a spanyol pálya vonalvezetését…

 

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás