A Ferrari és a Honda is módosító pontokat használ erőforrása fejlesztéséhez!

ferrari-f1-engine-imageA Ferrari és a Honda lesz az első két motorgyártó, mely él év közbeni fejlesztési lehetőségével, s bizonyos számú módosító pontot használ fel erőforrása teljesítményének javításához.

A hírről a Motorsport.com számolt be, melynek információi szerint a két gyártó hétfőn már be is adta erre vonatkozó kérelmét az FIA-nak. Hiába pletykáltak tehát arról, hogy vélhetően a Honda és a Ferrari is spórol pontjaival, s csak a szezon későbbi szakaszában veti be azokat, úgy tűnik, végül mindketten szükségét érezték a módosításnak. Az említett dokumentum szerint egyébként az összesen 10 ponttal rendelkező Ferrari három, a 9 pontból gazdálkodó Honda két „zsetont” használt fel.

Az olaszok a Speedweek információi szerint a motor égésterén, hengerfejein változtattak, továbbá a Shelltől is új üzemanyagot kapnak, melyek révén összesen akár 20 lóerős javulásra is számíthatnak. Hogy átalakított erőforrásukat már Kanadában pályára viszik-e, arról azonban ellentmondásos hírek terjednek. Korábban arról lehetett hallani, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is új motort kap Montréalban, ám főnökük, Maurizio Arrivabene Monacóban már arról nyilatkozott, biztosan nem vetik be módosító pontjaikat a következő futamig. Nem kizárt azonban, hogy az olasz ezzel csupán félre akarta vezetni a Mercedest, amely már jelezte, a korábbi hírekkel ellentétben csak a megbízhatóság javítására irányuló változtatásokkal készül Kanadára.

Korábban a Honda első embere, Arai Jaszuhisza is ködösen fogalmazott módosító pontjaik kapcsán. „Nincs még meg a tervünk, nem döntöttünk még arról, mikor használjuk fel a módosító pontokat. Ez a stratégiánktól függ. Megtárgyaljuk a McLarennel, aztán eldöntjük, melyik versenyre változtatunk” – magyarázta a japán. A Motorsport.com szerint a Honda hiába használja fel most két pontját, a módosított motorját először nem Kanadában, hanem Ausztriában veti majd be.

Érdekesség, hogy az előző két versenyt egyaránt technikai hibák miatt (igaz, Barcelonában a fékjeivel adódtak gondok) föladó Fernando Alonso éppen a minap jelentette ki, hogy a teljesítmény javítása előtt előbb a megbízhatósági gondok kiküszöbölésére kell helyezniük a hangsúlyt. „A megbízhatóság a legfontosabb tényező, mielőtt a teljesítménnyel foglalkozunk, biztosra kell mennünk, hogy a hétvégéink jól indulnak, és képesek vagyunk az edzések minden percét kihasználni, hogy megfelelően beállíthassuk az autónkat az adott pályára” – magyarázta a spanyol. Pár plusz lóerőnek azért bizonyára így is örülni fog: erőforrásukat eddig igencsak vissza kellett fogniuk.

A másik két gyártó, a Mercedes és a Renault mindeközben kivár pontjai bevetésével. A németek összesen 7, a franciák pedig 12 pontból gazdálkodhatnak.

Forrás: Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás