Miféle győzelmi kényszer? – kérdezi Vettel

Nincs olyan tényező, ami Sebastian Vettelben azt az érzetet kelthetné, hogy Szingapúrban kötelező a győzelem. De azért ez lesz a célja.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)
Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Monaco óta mindössze egy futamot nyert a Ferrari, ötöt a Mercedes. Lewis Hamilton nyári szünet utáni két sikerével lendületbe jött, és átvette a vezetést a bajnokságban. Monzában a Ferrari lesújtó vereséget szenvedett az Ezüstnyilaktól, ami kapcsán Sergio Marchionne nyíltan bírálta csapatát. A szezon hátralévő részében pedig aligha lesz még egy olyan pálya, amely karakterét tekintve annyira kedvez a Ferrarinak, mint Szingapúr.

E tények és események alapján a hétvégét felvezető előzetesünkben mi magunk is azt írtuk, a Ferrarinak kötelező nyerni Szingapúrban, ha komolyan meg akarja gátolni ellenfelét abban, hogy sorozatban negyedszer is besöpörje a bajnoki címeket. Sebastian Vettel azonban másképpen gondolja. Bár nem is tagadja, nyerni érkezett az ázsiai városállamba, azt egy pillanatig sem hagyja, hogy a győzelmi kényszer negatívan hasson rá vagy csapatára.

„Nem muszáj, de képesek vagyunk rá” – nyilatkozta csütörtökön, amikor a kötelező győzelmet emlegettek neki. „Ha esélyünk lesz, akkor meg fogjuk ragadni azt. Nagyon hosszú hétvége vár ránk. Általában alábecsülik, milyen sok apró részletnek kell stimmelnie ahhoz, hogy vasárnap jó versenyünk lehessen. De van okunk bizakodni, mivel az autónk minden pályán erős. Egyes helyszíneken jobban ment, másokon kevésbé, de a jobb versenyek voltak többségben. Szingapúr kapcsán bizakodó vagyok.”

„Szingapúr ugyanolyan fontos verseny, mint az összes többi. Számolgatni ráérünk a végén is. Én maradok az eredeti tervnél, tehát mindig csak az adott versennyel foglalkozom, nem a pontszámokkal és hogy mennyi a különbség. Ez csak eltereli az ember figyelmét a fontos dolgokról. Nekünk most utóbbival kell törődnünk.”
Az elnök védelmében

Úgy tűnik, Vettel monzai optimizmusát magával vitte Ázsiába. Már két hete sem volt hajlandó egyetlen rossz szót sem szólni a Ferrariról. Megtette helyette az elnök, Sergio Marchionne, aki kínos lemaradásról és elszúrt hétvégéről beszélt a futam után. „Természetes, hogy csak azt a mondatot ragadták ki” – kommentálta az elnök szavait. „Manapság ez megszokott: inkább hangsúlyozzák ki a csípősebb mondatot, mintsem az előtte és az utána mondott pozitív részeket. De legalább nem jött oda hozzánk a megbeszélésre, hogy közölje velünk, mind balfácánok vagyunk. Amíg erre nem kerül sor, nincs miért aggódnom” – vette könnyedén a kritikát.

„A csapatban senkit sem szükséges emlékeztetni arra, hogy nem ez volt a legjobb versenyünk. Az is világos, hogy Marchionne együtt érez az egész csapattal, így ha közvetlenül a futam után dugnak mikrofont az orra alá, akkor el fogja mondani, amit gondol. Ezt utólag nem lehet a szemére vetni. Bízom a csapatban, tudom, hogy még sokra lehetünk képesek.”

Vettel abban sem lát semmi drámait, hogy idén először nem ő vezeti a bajnokságot. „Fontosabb, hogy vasárnap az abu-dzabi futam után vezesd a bajnokságot. Hogy addig mi fog történni, majd meglátjuk. A cél egyértelmű, és van még sok verseny hátra, sok pont szerezhető. Számolgatni ráérünk a végén.”

Szingapúr titka

A hangsúly tehát most csakis Szingapúron, azon a pályán, amelyen Vettel korábban már négyszer diadalmaskodott, egyszer (2015) a Ferrarival is. Igazi specialistája az utcai helyszínnek. „Szeretek itt versenyezni. Lehet, hogy a villanyfény jót tesz nekem…” – adott magyarázatot a kiváló szingapúri mutatójára. „Szingapúr fizikálisan és mentálisan is a legnagyobb kihívás. A verseny közel két óráig tart, és végig koncentráltnak kell maradnod. Nincs mód a hibázásra, pedig a hullámos aszfalt dobálja az autót. Nagy a forróság, még úgy is, hogy éjszaka van. A páratartalom nagyon magas. Ezek mind összeadódnak. Próbálsz a legjobban felkészülni a futamra, és ha ezek után jól megy, mindig azt kérdezed magadtól, nem tudtál-e volna még többet kihozni az autóból.”

„Ez a pálya éppen amiatt olyan élvezetes, hogy ilyen nagy kihívást jelent. Jó a ritmusa, és ha jól érzed magad az autóban, az nagyszerű érzés. Igazi kínszenvedés az autóban ülni és sülni, de bármilyen furcsán is hangzik, éppen ez benne a vonzó. Mert érzed, hogy a határon vagy. Egy kicsit olyan érzés, mint a vizsgák előtt, de ha sosem állítod magad kihívások elé, az unalmas. Persze félsz attól, hogy valami nem sikerül, de ez hozzátartozik.”

Hogy neki és a Ferrarinak hogy sikerül a hétvégi vizsga, arról inkább nem jósolgatott. „Szoros csata lesz. A Red Bull az utóbbi időben fejlődött, és papíron Szingapúr az ő autójuknak is fekszik. De én nem sokra tartom a papírformát. Az utóbbi években jók voltak itt, de ma még nem tudom megmondani, hogy kié lesz Szingapúr. Szerintem ehhez az országnak is lenne egy-két szava… Szoros lesz, és ezen a hétvégén lesz esély egy hármas csatára” – vélekedett.

Esélyességről és kötelező győzelemről tehát szó sincs. Vajon ezek ismeretében Vettel számára nem is lenne akkora csalódás, ha nem ő nyerne vasárnap? „Ez mindig a verseny alakulásától függ” – felelte. „Ha esélyed van a győzelemre, mégsem sikerül, akkor csalódás lenne. Ha nincs esélyed, és úgy nem nyersz, akkor…”

Nos, bizonyára akkor is csalódás, csak másfajta. Vagyis az a győzelem nem kötelező, de azért erősen ajánlott…

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás