Magyarázatot adott, nem bünteti a Ferrarit az FIA a gumiteszt miatt
A hírek szerint legalább két rivális fordult az FIA-hoz panasszal azok után, hogy kiszúrták, a Ferrari az imolai nagydíjhétvégét követően megejtett gumiteszten két eltérő padlólemez-verziót is pályára vitt a 2022-es autóján. A gumiteszteken szigorú előírásokkal gátolják, hogy a csapatok fejlesztéshez, az autójuk tökéletesítéséhez használják az extra kilométereket, azokat kizárólag a Pirelli gumifejlesztéséhez szervezik.
Hogy a Ferrari két eltérő padlólemezt használt, arra fényképes bizonyítékok vannak. A hírek szerint más csapatok a történtek tisztázására kérték az FIA-t, aki pedig felvette a kapcsolatot a maranellóiakkal, és magyarázatot kért.
Azóta kiderült, a büntetés veszélye nem fenyegeti a Scuderiát, mindent szabályosan csináltak. A padlólemezek cseréjére egyszerű okból került sor: az először használt verzió megsérült, ezért muszáj volt váltaniuk.
Emellett az is kiderült – bár olasz lapok ezt már a múlt héten megállapították a korábbi fotók összevetése alapján –, hogy a Carlos Sainz által használt padlólemez nem volt új, azt a csapat korábban már feltette az autójára az idény során. A szabályok márpedig annyit írnak elő, hogy a gumiteszteken az év során (téli teszteken vagy nagydíjhétvégéken) legalább egyszer bevetett elemeket lehet az autókra szerelni.
Hivatalos állásfoglalás egyelőre sem a Ferrari, sem az FIA részéről nem történt, ám a Motorsport-Total információi szerint a bajnokságot vezető olasz csapatnak nem kell semmilyen problémától tartania.
Az persze ettől még nem kizárt, hogy a Ferrari némi előnyre tett szert a padlólemezek variálásával. Jelenleg minden istálló a delfinezés jelenségére keresi a megoldást, és az egyik terület, ami hatással lehet rá, éppen a padlólemez hátsó kerekek előtt lévő szakasza, ahol a Ferrari által használt verziók eltértek az imolai teszten.
Forrás: M4Sport